Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 14 pa藕 2019, o 10:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomo艣膰
 Tytu艂: Jawa 350 634
PostNapisane: 27 sie 2019, o 21:54 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 4 mar 2017, o 18:19
Posty: 54
Pochwa艂y: 2
Pojazd: Romet Kadet 110 Automatic,
Romet Ogar 200

GG: 0
Wojew贸dztwo: 艁贸dzkie
Witam,
Tak jak pisa艂em na chacie - czas za艂o偶y膰 temat odno艣nie Jawy, przy okazji mam nadziej臋, 偶e uda si臋 rozrusza膰 troch臋 forum :p
Na wst臋pie mo偶e troch臋 historii - Jawa sta艂a oko艂o dwudziestu lat bez cylindr贸w, g艂owic, t艂ok贸w. Zakupiona legalnie, jest w艂asno艣ci膮 mojego taty, zreszt膮 to u niego sta艂a. By艂em "napalony" na ni膮 jaki艣 czas, ale jako艣 zawsze brak by艂o czasu, pieni臋dzy, ch臋ci. W ostatnim czasie stwierdzi艂em, 偶e nadszed艂 czas by przywr贸ci膰 jej dawny blask :D
Niestety wa艂 si臋 zasta艂, przez co nie oby艂o si臋 bez rozbierania silnika - ale po tym czasie i tak wypada艂o to zrobi膰.
Lakier, chromy, kierunki, generalnie to wszystko - orygina艂. Ma nawet naklejki na zbiorniku informuj膮ce o stosunku mieszanki 1:40 i przypominaj膮ce o kasku, na lewym boczku za艣 naklejka opisuj膮ca kranik - ile litr贸w ma rezerwa, itd.
Jedyne braki ma silnik - wida膰 zreszt膮 na zdj臋ciu. Instalacja ca艂a, jedynie kable do pr膮dnicy b臋d膮 do poprawki. Brakowa艂o tak偶e mocowania do cewek (to przykr臋cane do ramy, nie obejmy) - jednak kurier ju偶 p臋dzi i jutro powinien by膰 :P
Cylindry, g艂owice, cewki butelkowe, obejmy cewek - uda艂o mi si臋 dorwa膰 orygina艂y, cylindry nieporysowane, bez prog贸w - wymiar 58mm (nomina艂).
Oczywi艣cie pr贸cz tego b臋d膮 nowe: uszczelki, uszczelniacze, 艂o偶yska wa艂u (skrzynia jest w dobrym stanie), t艂oki (Almotowskie AK20, zgodne z orygina艂em) i inne rzeczy, kt贸rych nie uwzgl臋dni艂em. Odszykowana b臋dzie na orygina艂, mo偶e uda si臋 dzi臋ki temu zarejestrowa膰 na zabytek :)
Silnik jak wida膰 rozebrany, z ogromn膮 pomoc膮 wuja, ga藕nik wyczyszczony i rozebrany, t艂umiki tak偶e zosta艂y rozebrane, wyczyszczone od 艣rodka, wk艂ady wyczyszczone, wszystko z艂o偶one tak jak powinno by膰. Z wydechami wysz艂o mi chyba dobrze, po polerce (rdza, smary, brudy itp) wygl膮daj膮 jak nowe :P
Jedyne co b臋d臋 malowa膰 to ruchoma cz臋艣膰 baga偶nik贸w - chrom z niej ca艂kowicie zszed艂 (rdza), wi臋c pomaluj臋 na czarno - pod taki sam kolor, jaki ma rama (RAL 9005) a pozosta艂e chromy b臋d臋 czy艣ci膰.
S膮dz臋, 偶e po zakupie akumulatora i poprawnym pod艂膮czeniu, zalaniu skrzyni dobrym olejem, wszystko odpali. Ale najpierw b臋dzie zabawa z zap艂onem, no c贸偶 - witaj przygodo :D
Jak ju偶 wszystko przyjdzie, uda si臋 z艂o偶y膰, to wrzuc臋 zdj臋cia.
Te, kt贸re tutaj widzicie to efekt wielu ca艂ych dni, od 艣witu do zmierzchu, czyszczenia wszystkiego, tak by wygl膮da艂o jak najlepiej.
Generalnie rzecz ujmuj膮c - zakocha艂em si臋 w tym sprz臋cie.

Zdj臋cia:

Po op艂ukaniu wod膮 i domyciu niekt贸rych element贸w:

Silnik przed wszystkimi dzia艂aniami (pokrywa zap艂onu jest, le偶a艂a osobno):

Pokrywa zap艂onu po trzech godzinach zabaw papierem 艣ciernym (obecnie wygl膮da du偶o lepiej, nie mam aktualnego zdj臋cia):

Po zdj臋ciu owiewki, pierwszy dzie艅 czyszczenia (a w艂a艣ciwie noc):


Silnik po wyj臋ciu i rozebraniu:



T艂umiki po wyczyszczeniu (wewn膮trz i wk艂ad贸w, na zewn膮trz wy偶ej wymienione smary, rdza) i efekt ko艅cowy:






PS: Cz臋艣ci le偶膮 w bezpiecznym miejscu, a nie na trawie :P
S膮 ci膮gle czyszczone, wol臋 oryginalne zamiast nowych :)

Czekam na opinie, odpowiedzi, pytania
Jest to pierwszy m贸j taki "remont", wi臋c prosz臋 o wyrozumia艂o艣膰.
Pozdrawiam

Dodano:

Przepraszam za jako艣膰 zdj臋膰, ale telefon w brudnych r臋kach.. no co tu du偶o m贸wi膰 - na "odwal si臋"

Dodano:

Dzisiaj przysz艂o mocowanie cewki, wczoraj zakupi艂em akumulator, link臋 gazu, t艂oki i pier艣cienie te偶 ju偶 s膮 - Ak20 Almot
Teraz czeka膰 na 艂o偶yska i uszczelniacze na wa艂, oraz reszt臋 cz臋艣ci :D

Dodano:

Wszystkie cz臋艣ci ju偶 sa, oczekuj臋 na wa艂 :P


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytu艂: Re: Jawa 350 634
PostNapisane: 31 sie 2019, o 16:06 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 1 pa藕 2013, o 19:46
Posty: 192
Lokalizacja: Pacierz贸w 30km od Cz臋stochowy
Pojazd: 2xRomet ogar 200,
Ferro 602-4,
Jawa 50 mustang

GG: 0
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Zdj臋膰 nie wida膰 :(

_________________
- Co robi cygan w salonie Subaru ? - Rozkr臋ca imprez臋 :)


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytu艂: Re: Jawa 350 634
PostNapisane: 1 wrz 2019, o 17:02 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 4 mar 2017, o 18:19
Posty: 54
Pochwa艂y: 2
Pojazd: Romet Kadet 110 Automatic,
Romet Ogar 200

GG: 0
Wojew贸dztwo: 艁贸dzkie
Za chwilk臋 postaram si臋 je wstawi膰, bez podpis贸w - polec膮 same zdj臋cia.
Wczoraj (31 sierpnia) jawa odpali艂a, mimo pewnych problem贸w. Niestety, nie pochodzi艂a d艂ugo - sitko kranika jest tak zdezelowane, 偶e jego za艂o偶enie zasyfi艂oby ca艂y kranik, przez co musia艂 by膰 bez i 艂apa艂 wszystko, co mog艂o go zatka膰. Tak te偶 si臋 sta艂o - zapali艂a, wkr臋ca艂a si臋 na obroty, i zgas艂a ze wzgl臋du na brak paliwa. Zbiornik wczoraj czy艣ci艂em dobr膮 godzin臋 i p贸ki co jest super, ale i tak sitko zam贸wi膰 trzeba b臋dzie :D
Wszystko si臋 rozchodzi艂o, jest ju偶 na dobrej drodze, ale czeka mnie wymiana stojanu (pr膮dnicy) - jest krzywy, szczotkotrzymacze dawno temu wykruszone, przez co zabawa z zap艂onem jest pe艂na przyg贸d. Pr贸cz tego co艣 jest nie tak w instalacji - stacyjka nie ma pr膮du pod "15" (cewki) oraz brak kabla pod "30". W stacyjce s膮 2 gniazda, czy jakby to nazwa膰, podpisane tym numerem, powinny tam by膰 kable, ale s膮 tylko przy jednym - pod艂膮czy艂em wi臋c na czas odpalania i ustawiania zap艂onu tak, 偶e iskra jest, ale w najbli偶szym czasie b臋dzie to wymaga艂o korekty.
W nast臋pnej wiadomo艣ci p贸jd膮 zdj臋cia - musz膮 si臋 wczyta膰. A te powinny da膰 si臋 otworzy膰 po naci艣ni臋ciu PPM i wybraniu, z menu kontekstowego, "otw贸rz w nowej karcie".
Pozdrawiam, dzi臋ki za zainteresowanie :D

Dodano:




Dodano:





Dodano:

Zdj臋膰 nie wida膰 w dalszym ci膮gu - nie mam poj臋cia dlaczego. Pomaga dopiero otwarcie w oknie, ale wstawi臋 jeszcze same linki - b臋dzie szybciej, jako 偶e inaczej nie chc膮 si臋 pokaza膰 same.
LINKI [Kopiuj wklej z posta g艂贸wnego + nowsze]:


Po op艂ukaniu wod膮 i domyciu niekt贸rych element贸w:
https://zapodaj.net/294aa554d1aba.jpg.html
Silnik przed wszystkimi dzia艂aniami (pokrywa zap艂onu jest, le偶a艂a osobno):
https://zapodaj.net/a188ec7e53a98.jpg.html
Pokrywa zap艂onu po trzech godzinach zabaw papierem 艣ciernym (obecnie wygl膮da du偶o lepiej, nie mam aktualnego zdj臋cia):
https://zapodaj.net/12f7f1244067e.jpg.html
Po zdj臋ciu owiewki, pierwszy dzie艅 czyszczenia (a w艂a艣ciwie noc):
https://zapodaj.net/a239abc231050.jpg.html
https://zapodaj.net/ca35e0d4217be.jpg.html
Silnik po wyj臋ciu i rozebraniu:
https://zapodaj.net/307c19d8ac2d5.jpg.html
https://zapodaj.net/a7e381adcef6b.jpg.html
https://zapodaj.net/f7e1d622d5c66.jpg.html
T艂umiki po wyczyszczeniu (wewn膮trz i wk艂ad贸w, na zewn膮trz wy偶ej wymienione smary, rdza) i efekt ko艅cowy:
https://zapodaj.net/c7b2f22ba5f39.jpg.html
https://zapodaj.net/41f54e0d02e2e.jpg.html
https://zapodaj.net/e627e6168436d.jpg.html
https://zapodaj.net/fad9f91641fe0.jpg.html

Wa艂 po z艂o偶eniu (by艂 rozbity na cozpie - wyrobione gniazdo w przeciwwadze, uda艂o si臋 go naprawi膰) oraz kartery przed z艂o偶eniem (ze skrzyni膮):
https://zapodaj.net/ff4c75720bdd1.jpg.html
https://zapodaj.net/374317a930e62.jpg.html

Kolejne etapy sk艂adania:
https://zapodaj.net/856efa1f48fe1.jpg.html
https://zapodaj.net/6f03f66915b37.jpg.html

Rama z silnikiem (jeden t艂ok - stoj膮cy wa艂 uniemo偶liwia艂 za艂o偶enie drugiego):
https://zapodaj.net/bdd3acf9f262d.jpg.html

Ca艂o艣膰, z艂o偶ona w wi臋kszo艣ci:
https://zapodaj.net/f21d74902092d.jpg.html
https://zapodaj.net/abc9c70946c94.jpg.html
Jawa, w dniu odpalenia:
https://zapodaj.net/8d618702c7162.jpg.html
https://zapodaj.net/2afc130af251b.jpg.html

Nowsze zdj臋cia porobi臋 gdy uporam si臋 z zap艂onem, i innymi pierdo艂ami.
Rzeczy takie jak os艂ony 艂a艅cucha, gumy teleskopu, i tego typu - b臋d臋 robi艂 na pocz膮tku wrze艣nia. Dekiel od strony pr膮dnicy nie jest za艂o偶ony ze wzgl臋du na brak odpowiednich 艣rub, oraz ze wzgl臋du na to, 偶e b臋dzie zmieniany stojan zap艂onu.
Dzi臋ki wszystkim za zainteresowanie, oczekuj臋 na opinie :P
Jawy nie b臋d臋 malowa艂 - b臋d臋 doprowadza艂 to, co jest, do jak najlepszego stanu dbaj膮c o lakiery, chromy i tak dalej.
Jedynie co b臋dzie malowane to uchwyty na baga偶e (po bokach) a dok艂adniej wykr臋cone "uchwyty", te kt贸re po ro偶艂o偶eniu s膮 na dole. Zszed艂 z nich chrom, wi臋c pomaluj臋 na czarno, odcie艅 ramy.
Gdyby komu艣 si臋 przyda艂y, podaj臋 kody kolor贸w (Jawa 350/638, ale raczej b臋dzie to to samo):
Czarny - RAL 9005
Bia艂y - RAL 9003
Bordowy (wi艣nia) - RAL 8850
Czerwony - RAL 8130
S膮 to informacje z Internetu, malujecie na w艂asne ryzyko ;P


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytu艂: Re: Jawa 350 634
PostNapisane: 2 wrz 2019, o 21:35 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 1 pa藕 2013, o 19:46
Posty: 192
Lokalizacja: Pacierz贸w 30km od Cz臋stochowy
Pojazd: 2xRomet ogar 200,
Ferro 602-4,
Jawa 50 mustang

GG: 0
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Widz臋 m艂otek czyli prawdziwy Jawer :)
NIe baw si臋 z platynkami tylko zak艂adaj CDI jak prawdziwy cz艂owiek 21 wieku ;)

_________________
- Co robi cygan w salonie Subaru ? - Rozkr臋ca imprez臋 :)


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytu艂: Re: Jawa 350 634
PostNapisane: 12 pa藕 2019, o 14:34 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 4 mar 2017, o 18:19
Posty: 54
Pochwa艂y: 2
Pojazd: Romet Kadet 110 Automatic,
Romet Ogar 200

GG: 0
Wojew贸dztwo: 艁贸dzkie
M艂otek to niezb臋dna rzecz :P
A powa偶nie - wa艂 stan膮艂 w taki spos贸b, 偶e t艂ok by艂 w DMP, zamiast GMP, co uniemo偶liwia艂o jego wyci膮gni臋cie, wi臋c trzeba by艂o go czym艣 ruszy膰, tak by go nie zniszczy膰 - wi臋c m艂otek by艂 tutaj jednym z "element贸w sk艂adowych" pomys艂u wuja. Na szcz臋艣cie uda艂o si臋 go przestawi膰 tak, 偶e wszystko wysz艂o bez uszczerbk贸w.
CDI nie b臋d臋 zak艂ada膰 - jak wspomnia艂em, chc臋 orygina艂, poza tym - pewnie nie b臋d膮 to super dalekie trasy.

Dodano:

Odpali艂a, postaram si臋 co艣 nagra膰 jak b臋dzie lepiej ustawiona, bo ma problem z wolnymi :p

Dodano:

Mia艂em problem z ustawieniem zap艂onu na lewym cylindrze (ca艂y czas zbyt p贸藕ny). Ostatecznie si臋 to uda艂o, jednak偶e.. zauwa偶y艂em 偶e krzywka sobie "skacze", nie chce pali膰 z kopa (艂apie, czasem chwil臋 pochodzi i zga艣nie), w dodatku silnik chodzi strasznie g艂o艣no, obawiam si臋 偶e to wa艂..
"Diagnoz臋" jednak potwierdz臋 dopiero, gdy b臋d臋 mia艂 wi臋cej czasu

Dodano:

Po 艣ci膮gni臋ciu pr膮dnicy, krzywki oraz wirnika okaza艂o si臋, 偶e wa艂 ma bardzo minimalne luzy, kt贸re na pewno nie by艂yby w stanie "rozregulowywa膰" zap艂onu. Niestety, okaza艂o si臋, 偶e krzywka jest.. krzywa, wyrobiona - co ciekawe to po dokr臋ceniu nie "lata", ale na pewno b臋dzie do zmiany. Najwi臋kszym problemem jednak okaza艂a si臋 p艂ytka przerywaczy - nie przylega艂a do ko艅ca, w zalezno艣ci od tego, gdzie j膮 dociska艂em - raz zap艂on si臋 przy艣piesza艂, raz op贸藕nia艂.. Wyprostowa艂em j膮, ale nawet to nie da艂o tyle, co powinno. W r臋ce posz艂a wi臋c tarcza do szlifowania - po lekkim obszlifowaniu dzia艂a jak nale偶y. Zap艂on ustawi艂em na 2,8mm przed GMP, z kopa 艂apa艂a, co jaki艣 czas pali艂a na chwil臋, ale nic poza. Po pchni臋ciu na dw贸jce z艂apa艂a od razu, na luzie wolne obroty trzyma strasznie kr贸tko, poza tym raczej wszystko okej. Niepokoj膮ca jest te偶 bardzo g艂o艣na praca silnika.
Obstawiam winowajc臋 - labirynt wa艂u i 艂o偶ysko 艣rodkowe, mo偶e zmienia膰 te偶 co艣 brak ko艂ka ustalaj膮cego (nie by艂o go w silniku, nie艣wiadomy, 偶e co艣 tam powinno by膰, z艂o偶y艂em go), ale tu w膮tpliwe - czo艂o wa艂u wchodzi艂o ciasno, bez podgrzania karteru (z tego co czyta艂em to typowe w tych silnikach) ani rusz. Z tego co czyta艂em w艂a艣nie takie objawy daje labirynt - nie ma si艂y zassa膰 paliwa z kopa, z trudem utrzymuje wolne obroty, pali z regu艂y z pychu (cho膰 s膮 tu wyj膮tki). Na pewno nic nie zaszkodzi tego zmieni膰, zwa偶ywszy na to, 偶e silnik sta艂 jakie艣 16 lat bez cylindr贸w..
Tak wi臋c p贸ki co prace zwalniaj膮 tempa, trzeba bowiem nazbiera膰 si艂y, cierpliwo艣ci i funduszy na labirynt wa艂u, 艂o偶ysko i inne braki, kt贸re chcia艂bym "za艂atwi膰" podczas jednego remontu.
Pozdrawiam, jesli macie jakie艣 wkaz贸wki, co jeszcze mog艂oby powodowa膰 k艂opoty z odpalaniem (my艣l臋 jeszcze nad ga藕nikiem, lub mo偶e w dalszym ci膮gu zap艂on?) to z ch臋ci膮 pos艂ucham propozycji :D

Dodano:

W ten sam dzie艅, w kt贸rym ostatni raz aktualizowa艂em temat, po je藕dzie (o dziwo sz艂a ca艂kiem dobrze, tylko brak wolnych obrot贸w mnie irytowa艂) jak to zwykle bywa "zgasi艂em" j膮, po dw贸ch godzinach z ciekawo艣ci (akurat szed艂em w innym celu do pomieszczenia, w kt贸rym sta艂a) w艂膮czy艂em zap艂on, kopn膮艂em w starter.. i tu moje zdziwienie - pali, przez chwil臋 ma wolne obroty.
Zam贸wi艂em wi臋c inne cz臋艣ci, kt贸re te偶 podejrzewam o winne (dziwne by艂oby, gdyby mimo uszkodzonego labiryntu zapali艂a wtedy od kopa, cho膰 nie twierdz臋, 偶e jest to nierealne) i czekam na nie z niecierpliwo艣ci膮, je艣li ich wymiana po艂o偶y kres problemom z odpaleniem, wolnymi obrotami, to nie b臋d臋 wymienia膰 labiryntu, je艣li jednak tak nie b臋dzie - po raz kolejny oczekiwanie na fundusze, czas, oraz ch臋ci - i oczywi艣cie zmiana labiryntu wraz z 艂o偶yskiem 艣rodkowym.
Czy wymiana niekt贸rych cz臋艣ci co艣 da艂a, oka偶e si臋 prawdopodobnie w weekend - wtedy te偶 ustawi臋 jeszcze raz zap艂on, bo jak wiadomo w tych silnikach trzeba dobrze trafi膰 z wyprzedzeniem - u jednych chodzi idealnie na 2.8mm przed GMP, u innych 3mm, a u jeszcze innych - 2.5, wi臋c b臋d臋 eksperymentowa膰 :P

Dodano:

No i sta艂a si臋 magia - po wymianie krzywki, p艂ytki zap艂onu (co ciekawe, nowa p贸艂p艂ytka po za艂o偶eniu platyn.. uniemo偶liwia艂a ich proste za艂o偶enie, pewnie trzpie艅 krzywy, ale na szcz臋艣cie stare by艂y proste), ga藕nika, przerywaczy oraz ustawieniu zap艂onu... Jawa nie zapali艂a. Rozczarowany pozostawi艂em j膮 w tym stanie. Dzi艣, z czystej ciekawo艣ci, kopi臋 starter, bez przelania ga藕nika, a tu cud- jawa odpala, trzyma wolne obroty. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu dwie godziny p贸藕niej by艂o to samo - ale nie zapali艂a za pierwszym.
W czasie jazdy co jaki艣 czas czu艂em jak przerywa przy dodawaniu gazu, wi臋c wymieni臋 jej kondensatory (mam dwa nowe w zapasie, wi臋c jeszcze dzi艣 si臋 oka偶e, czy co艣 to da艂o), na luzie pracowa艂a dobrze, trzyma艂a obroty. Bardzo niepokoi mnie jednak strasznie g艂o艣na praca silnika, obstawiam nast臋puj膮cych winowajc贸w:
- Labirynt wa艂u
- 艁o偶ysko 艣rodkowe wa艂u
- Klocek przegrody
Prawdopodobnie b臋dzie to jeden z nich, lub wszyscy. Jednak, zanim rozbior臋 silnik spr贸buj臋 wszystko ustawi膰, zmierzy膰 kompresj臋 na cylindrach, jako 偶e kupi艂em u偶ywane o wymiarze nominalnym i niby wszystko pasuje, ale nic nie szkodzi wyda膰 par臋 z艂otych na zestaw, kt贸ry pozwoli sprawdzi膰 t膮 kompresj臋. Postaram si臋 wstawi膰 kr贸tki film z jej pracy, b臋dzie widoczne tam wiele rzeczy, o kt贸rych nie m贸wi艂em - na przyk艂ad wystaj膮cy wk艂ad wydechu, czekam na przesy艂k臋 z orygina艂em bo bol膮 mnie oczy na ten widok, wkr臋cenie 艣rubki nic nie daje - na wcze艣niej dodanych przeze mnie zdj臋ciach jest uchwycony winowajca - wk艂ad jest cz臋艣ciowo uszkodzony. Wcze艣niej uda艂o mi si臋 go sprostowa膰 i z艂o偶y膰 tak, 偶eby nie wchodzi艂 zbyt g艂臋boko, niestety wystarczy艂o par臋 strza艂贸w w wydech i ca艂o艣膰 wylecia艂a, a teraz jest z艂o偶ona tylko tak, 偶eby to t艂umi艂o i nie wylatywa艂o, a nie wygl膮da艂o, o stanie siedzenia nie wspominam :P
Je艣li macie pomys艂y odno艣nie tego, dlaczego silnik a偶 tak g艂o艣no chodzi (b臋dzie to s艂ycha膰 na filmie, kt贸ry tu zamieszcz臋) to prosi艂bym o wskaz贸wki, bo jeszcze mam minimaln膮 nadziej臋, 偶e to nie problem z wa艂em..

[youtube]https://youtu.be/KTCiZX3aAdU[/youtube]

Dodano:

Silnik wyj臋ty z ramy, czekam na cz臋艣ci (simmeringi, 艂o偶yska itd) i zobaczymy, co z tego wyniknie.

Dodano:

Silnik rozebrany, posz艂o dosy膰 szybko, jedynie z臋batka sprz臋g艂a nie chcia艂a zej艣膰 z wa艂u, ale przy pomocy wuja si臋 to uda艂o zrobi膰 :P
Podczas ogl臋dzin zauwa偶y艂em, 偶e wa艂.. ta艅czy. Lewa skrajna przeciwwaga (patrz膮c wydechem do przodu) ma du偶e luzy - dociskaj膮c z臋batk臋 nap臋dzaj膮c膮 sprz臋g艂o mo偶na sprawi膰, 偶e odsuwa si臋 od korbowodu, lub jest bli偶ej jego. Na szcz臋艣cie silnik jest rozbierany ze wzgl臋du na inny, sprawny wa艂, kt贸ry mam w zamiarze za艂o偶y膰 dla spokoju 艣wi臋tego.
No ale chocia偶 teraz mam pewno艣膰, 偶e to nie ja by艂em ca艂y czas u艂omny, tylko wa艂 (a dok艂adniej przeciwwaga) wymaga powa偶nych, drogich napraw, lub wymiany.
Mam nagranie jak to lata, jednak p贸ki co nie mam czasu go wstawi膰, wi臋c zostaje Wam tylko wierzenie na s艂owo :D
Mam nadziej臋, 偶e jutro uda si臋 z艂o偶y膰 silnik, za艣 w czwartek/pi膮tek - w艂o偶y膰 go w ram臋.
Wcze艣niej mierzona by艂a kompresja - lewy cylinder troch臋 poni偶ej 8.5 bara, prawy 9 bar. Jednak to na pewno nie spowodowa艂oby a偶 takich trudno艣ci z odpalaniem i prac膮 silnika.

Dodano:

Podsumowuj膮c:
W dwa dni rozebra艂em, a nast臋pnie z艂o偶y艂em silnik, analogicznie z ram膮. Niestety, po ciemku ci臋偶ko ustawi膰 mi by艂o zap艂on (suwmiark膮), wi臋c czeka艂em do dnia dzisiejszego. Po skorygowaniu zap艂onu jawa od razu zagada艂a, na filmie jej praca po bardzo powierzchownej regulacji, dok艂adn膮 przeprowadz臋 jak troch臋 si臋 rozchodzi.
Winowajc膮 oczywi艣cie okaza艂 si臋 wa艂 - podczas rozdzielania karter贸w wypad艂 rozbity na dwie cz臋艣ci, tak jak by艂o wcze艣niej, z t膮 r贸偶nic膮, 偶e uszkodzenia posz艂y dalej - zacz膮艂 wybija膰 si臋 czop.
Teraz wszystko z艂o偶one tak jak powinno by膰, wymieni艂em nap臋d obrotomierza i simmering na tym wa艂ku, dzi臋ki czemu obrotomierz funkcjonuje.
Za jako艣膰 filmu przepraszam - mikrofon jest s艂aby, telefon og贸lnie nie jest super je艣li chodzi o aparat :p
Teraz pali od pierwszego kopa, bez gazu lub delikatnym gazem (ga藕nik do dok艂adnej regulacji).
FILM: https://youtu.be/QoQFkkAlTW0


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegl膮da forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten dzia艂: Brak zidentyfikowanych u偶ytkownik贸w i 1 go艣膰


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net